Opstartgesprek5583315-9-2019 00:02:52156htmlFalseaspxTijdens het oriënterende opstartgesprek worden het onderwerp en mogelijke onderzoeksvragen verkend. Het is belangrijk leerlingen te wijzen op het belang van het soort onderzoeksvraag.Website artikelpagina
Begeleiden van leerlingen5583415-9-2019 00:02:521912htmlFalseaspxWebsite artikelpagina
Beoordelen van onderzoek5583515-9-2019 00:02:523266htmlFalseaspxInstrumenten voor het beoordelen van onderzoeksvaardigheden.Website artikelpagina
Leerlijn onderzoeksvaardigheden5583615-9-2019 00:02:52397htmlFalseaspxHoe maak je onderzoeksopdrachten die steeds een groter beroep doen op de onderzoeksvaardigheden van leerlingen? Website artikelpagina
Eindtermen informatie- en onderzoeksvaardigheden5583715-9-2019 00:02:52922htmlFalseaspxWat mag je met betrekking tot onderzoeksvaardigheden van leerlingen op het eind van havo en vwo verwachten?Website artikelpagina
Inleiding5583815-9-2019 00:02:521183htmlFalseaspxDeze website maakt onderscheid tussen verschillende soorten onderzoek: bronnenonderzoek, proefondervindelijk onderzoek, ontwerpen en modelleren.Website artikelpagina
Fasenbeschrijving5583915-9-2019 00:02:52237htmlFalseaspxIn deze fasenbeschrijving voor opdrachten onderzoek doen en ontwerpen worden in het VO vier fasen onderscheiden: Website artikelpagina
Complexiteitsscan van onderzoeksopdrachten5584015-9-2019 00:02:52178htmlFalseaspxComplexiteitsscan van onderzoeksopdrachten.Website artikelpagina
Contactformulier5584115-9-2019 00:02:5296htmlFalseaspxWebsite artikelpagina
Hulp bij het maken van een profielwerkstuk5584215-9-2019 00:02:521620htmlFalseaspxVerschillende hogescholen en universiteiten bieden ondersteuning bij het maken van een profielwerkstuk. Hieronder staat een overzicht.Website artikelpagina